dubna 17, 2009

the kills - midnight boom.

kouzlu týhle desky jsem až příliš dlouho odolával, přičemž jsem si samozřejmě vědom oné proklamované geniality, v jejímž závoji jsou the kills zabaleni odnepaměti. láska pro agresivně-poťouchlý riff patří k těm vůbec nejsilnějším, a když máte v týmu někoho tak invenčního jako je allison, jde to pak skoro samo. agresivita jim nechybí - je v tom frackovství, ale ve správný polorovině; je v tom loneliness, nikoli však odevzdanost, nýbrž svaly, které nepotřebují olej & velmi cute nátělník, abys to vzal na vědomí. absolutní absence sentimentu jakéhokoli druhu/složení; nespoutanost nekonkurující si s dotažeností. jamieho kouzla jsou motorem, allison a její osobnost se vším, co k tomu patří, atakují hádej co. 'what the beautiful state we're in' z goodnight bad morning je klíčem.
u.r.a. fever odstřeluje svým drajvem veškeré pochyby o tom, že by to nemuselo mít koule, dvojka cheep and cheerful mi trochu nahazuje pojem 'ting tings', ale narozdíl od nich mi na tom nevadí ta pozlátková aura jejích autorů. pak mi řekni, zda má tape song nějaký defekty. a ve velkém (rozuměj grandiózním) stylu se jede i dál - žádní rukojmí se neberou. je tu hook and line, která do tebe tu energii pere & pere - vidíš v tom krystalickou nespoutanou svobodu poslat kohokoli do hajzlu a jet si svou. na ploše dvou minut se tu koncentruje pure energie - správně by tě měla odstřelit kompletně mimo obzor.
můžeš říct, že po m.e.x.i.c.o.c.u. tomu kapánek padá řemen, ale dvě poslední zvukové plochy midnight boom jako celek posouvají zpět do 4.0 ligy. závěrečná goodnight bad morning je, jak už bylo zmíněno, klíčem.
dalo by se tvrdit, že k docenění midnight boomu už musíš mít ty třmínky trošku opotřebovaný - jelikož to ale zní značně profesorsky, tak snad jen to, že tu máš mírně unikátní možnost ošahat si onu bájnou hranici nespoutanost/dotaženost, o které si doma možná tajně sníš. kdo za to může, je jasný - riffy jamieho hince na straně jedné, stylovost allison mosshart na straně opačný.

dedicated to raymond chandler.

Žádné komentáře: